måndag 13 januari 2014

Kastar in handduken lite grann

Efter att ha försökt fundera lite i helgen - med hjälp av skön bastu med björkris och tillhörande dopp i sjön - bestämde jag mig för att lyssna mer på kroppen och inte försöka vara så jäkla duktig och pressa mig till något jag egentligen inte orkar. I morse ringde jag till mottagningen som har hand om mig och berättade att jag nog måste kapitulera inför mig själv och frågade om det gick att sjukskriva mig på halvtid från och med nu och inte från och med 1:a februari som var min ursprungliga plan. Självklart gick det bra. När man har papper på att man har njursvikt i stadium 5/5 är det kanske inte så mycket att orda om. Det största problemet har väl varit mig själv och min egen envisa vilja att inte vilja inse det. Så är det.

2 kommentarer: