söndag 15 september 2013

Läget just nu och saker jag längtar efter

Häromdagen damp det ner ett kuvert från USÖ i posten innehållande cirka en halvmeter provtagningsremisser. Det är bara att pallra sig iväg till lab och kavla upp ärmen för att tappa ur lite blod. Tydligen ska detta sedan jämföras med liknande prover som ska göras på min man, min syster och min pappa. Förhoppningsvis är en av dem kompatibel med mig. Därefter blir det mer tester. 
I mitten av oktober är det också dags för dialysinformation. Nödvändigt, jag vet, men ganska läskigt! Jag försöker ta en sak i taget men det är oundvikligt att det blir en del grubblerier.

Igår morse vid frukostbordet när dottern läste i DN om prins Daniel kom vi naturligt in på njurtransplantationer. Han har ju fått en ny njure av sin pappa - och som min mamma säger "Han ser ju pigg ut nu!"Barnen har alltid vetat om att jag haft problem med njurarna, men nu blev det ett bra läge att berätta att jag är extra mycket trött och att jag snart måste jobba lite mindre, och vad det innebär rent praktiskt för dem. Vi hade ett avslappnat och bra samtal med lagom mycket information. Inga konstigheter.

Saker jag längtar efter just nu: 

* Att kunna äta vad jag vill utan att tänka på hur mycket protein eller kalium det innehåller
* Att kunna springa långt och länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar