onsdag 25 september 2013

Dagens stora NEJ TACK!

Något som jag är väldigt tacksam över är högkostnadskyddet för vård och mediciner. På läkarbesök brukar jag lagom hinna upp till maxsumman när det är dags att börja på ny period - men i år lär det nog bli lite extra med tanke på alla undersökningar inför transplantationen. När det gäller medicinerna brukar det räcka med ett uttag av en av mina mediciner för att komma upp i de 2200 kr som är maxsumman. Jag vågar inte tänka på hur ruinerad jag skulle bli om jag skulle betala den faktiska kostnaden på egen hand. Hu!

Vad jag tycker om avregleringen av Apoteksmonopolet lämpar sig inte i tryck, men det har helt klart blivit krångligare när det till exempel är slut på mediciner. Det tar längre tid! Och alla fjantiga kampanjer där man försöker kränga skönhetsmedel och krimskrams istället för att satsa på att hålla ett bra lager av livsnödvändiga mediciner. Suck.

Dagens stora Nej tack!
Nej, jag vill inte bli medlem i Apoteket - vare sig det är "riktiga" Apoteket eller någon annan form av alla de avknoppade så kallade Apotek som finns. Jag vill inte ha poäng på mina köp för att kunna köpa en blodtrycksapparat billigare eller få rabatt på ansiktskräm. Jag handlar hos er för att jag måste, inte för att jag vill och jag kan komma på många andra "klubbar" jag hellre skulle vilja gå med i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar