torsdag 10 oktober 2013

Fulltecknad kalender!

Veckorna rullar på och det fortsätter strömma in diverse kallelser till undersökningar. Det senaste som dök upp var ett besök på fysiologen för att göra ett ultraljud på hjärtat samt ett fystest. Hittills har jag hunnit med att göra en lungröntgen. Det var snabbt och effektivt avklarat. Jag hann inte ens slå ner rumpan i väntrummet innan jag blev uppropad och fick komma in. Klick, klick och jag var tillbaka färdigfotograferad hela tio minuter innan tiden som stod på kallelsen. När väntetiden är så pass minimal kan jag ju stå ut med att jag gick vilse för att hitta dit :)

Närmast nästa vecka är det dags för ett besök på medicinmottagningen tillsammans med mina eventuella donatorer (syrran, pappa, maken). Vi ska lämna prover och få information. Sedan ska jag få mer information om bland annat dialys. Jag håller tummarna hårt hårt för att jag ska slippa det in i det längsta! Inför besöket lämnade jag blodprover redan i början av den här veckan. Vanligtvis brukar det handla om 3-4 rör med blod, men den här gången skulle de ha hela 12 rör. Om man jämför med alla hjältar som är blodgivare och som lämnar 4,5 dl blod vid varje tillfälle är 12 rör (motsvarande 4 msk) inget att oja sig över, men jag med mina taskiga blodvärden kände verkligen av det. Snurr i huvudet resten av dagen.

Jag är tacksam över: att jag fortfarande mår ganska bra!
Veckans läxa: att försöka att inte oroa mig i onödan utan ta en sak i taget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar