onsdag 5 februari 2014

Nittiotalsnostalgi

1990-talet var det årtionde jag blev vuxen. Jag tog studenten, lärde mig köra bil, pluggade, flyttade hemifrån, förlovade mig och gifte mig (första gången...). Idag hittade jag ett filmklipp på facebook (tänk, på 90-talet hade jag varken facebook eller mobiltelefon) som en vän lagt ut och trots att jag blev lätt åksjuk var det riktigt kul att se. Jag antar att man borde känna sig lite gammal när man har stor behållning av ett filmklipp från en biltur runt Örebro från 1991, men det var i alla fall kul att se stan som den såg ut ungefär när jag flyttade hit. Uråldrig som jag känner mig idag lyckas jag inte bädda in själva youtubefilmen så jag postar länken istället: http://www.youtube.com/watch?v=Y8LL-1ZDra8

Dagens musik: fortsatte nittiotalsnostalgin med Sveriges svar på Bryan Adams, Stefan Andersson
Dagens möte: tre stavgångare - eller rättare sagt två, en av dem typ varvade jag (jag kanske inte är så uråldrig trots allt, trots att jag glömt bort hur man får in en youtubefilm i bloggen)
Dagens underlag: mer is än igår - hade funkat riktigt bra med skridskor på vissa sträckor.
Dagens väntan: fortfarande inga svar på pappas transplantationsutredning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar